Інклюзивно-ресурсні центри мають запрацювати на рівні ОТГ до 1 вересня.
На Житомирщині стартував проект зі створення системи Інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Його у Житомирі 31 січня представила Марина Порошенко разом із віце-прем'єр-міністром - міністром регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадієм Зубком.
https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2393481-inkluzivnoresursni-centri-maut-zapracuvati-na-rivni-otg-do-1-veresna.html
Науково-методичний центр інклюзивної освіти
http://nmcio.ippo.kubg.edu.ua/
Положення про ІРЦ + документація
http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/pologennja.pdf
Электронный журнал «Аутизм сегодня»
https://cwf.com.ua/ru/project/autism-today
Положення про інклюзивно-ресурсний центр
http://www.fl-life.com.ua/inclusion/?page_id=1716
https://xn--80aagahqwyibe8an.com/kabineta-ministriv-postanovi/postanova-vid-lipnya-2017-545-pro328070.html
Буклет ІРЦ
Обладнання ІРЦ:
В Інклюзивному ресурсному центрі є науково-методична література для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами, інші наочні та дидактичні матеріали.
В ІРЦ можна зробити копії матеріалів або відсканувати їх – є ксерокс і сканер.
Заходи ІРЦ:
Постійно діюча школа «Інклюзивна освіта»
Протягом 2014-2015 н. р. в рамках постійно діючої школи «Інклюзивна освіта» щомісяця проводяться навчально-практичні семінари
Правова основа інклюзивної освіти: чинне законодавство України.
Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі.
Особливості роботи з дітьми з порушенням слуху в умовах інклюзивного навчання.
Індивідуальна програма розвитку (ІПР) як умова надання якісних освітніх послуг учням з особливими освітніми потребами.
Логопедична робота з дітьми, які мають системні порушення.
Диференціація викладання в інклюзивному класі: здійснення адаптацій і модифікацій.
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в інклюзивному класі.
До семінарів було залучено 408 педагогічних працівників м. Києва.
Навчальні проекти для педагогів та батьків дітей, які мають особливі освітні потреби
Доступна освіта для дітей з аутизмом
До проекту залучено 2 школи та 4 дитячих садочків м. Києва, в яких навчаються та виховуються діти з аутистичним спектром розладу.
Проект реалізується спільно з Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України та громадською організацією Інклюзивний ресурсний центр «Маленький принц».
Інклюзивне навчання дітей із синдромом Дауна: дошкільна практика
До проекту залучено 10 дитячих садочків м. Києва, в яких виховуються діти із синдромом Дауна.
Проект реалізується спільно зі Всеукраїнською благодійною організацією «Даун Синдром».
База даних освітніх, медичних і соціальних послуг www.inclusivedatabase.com.ua
Створено базу ресурсів, де зосереджена інформація про освітні, медичні та соціальні послуги для дітей з особливими освітніми потребами та їх сімей.
Інформація про Інклюзивний ресурсний центр
Інклюзивний ресурсний центр (ІРЦ) у м. Києві створено на базі Науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках проекту «Інклюзивна освіта: крок за кроком». Проект впроваджувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) протягом періоду 2013-2015 років.
Функції ІРЦ:
Навігаційна. Підтримка батьків дітей з особливими освітніми потребами у визначенні та отриманні доступу до існуючих послуг для забезпечення соціальних, емоційних та освітніх потреб своїх дітей.
Інформаційна. Надання інформаційних ресурсів щодо забезпечення додаткової підтримки дітей з особливими освітніми потребами батькам, педагогам та іншим зацікавленим особам.
Відстоювання прав. Забезпечення підтримки батькам та іншим зацікавленим особам у відстоюванні прав дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти.