Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення перелік вимог до оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів.
Проект наказу “Про примірний перелік вимог до оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів для надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами” розміщений на сайті МОН.
Перелік запропонованого обладнання складається з:
Мультимедійного обладнання: проектор, інтерактивний сенсорний модуль, комплект для монтажу мультимедійного комплексу для КФ-проекторів, жорстка дошка-екран, система відеоспостереження;
Комп’ютерного обладнання: планшет, принтер-сканер-копір, ламінатор;
Обладнання навчально-корекційного призначення: навчально-корекційне обладнання з програмним забезпеченням “Світ звуків”;
Дидактичних матеріалів: наочні матеріали для розвитку мови та пізнавальних процесів, розвивальні конструктори, пірамідки в асортименті, матеріали для занять з піском.
Детально про запропоновані вимоги до цього переліку дивіться у документі нижче http://nus.org.ua/news/mon-vyneslo-na-obgovorennya-perelik-vymog-do-kabinetiv-inklyuzyvno-resursnyh-tsentriv/
ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРИМІРНОГО ПЕРЕЛІКУ ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ОСНАЩЕННЯ КАБІНЕТІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-primirnogo-pereliku-obladnannya-dlya-osnashennya-kabinetiv-inklyuzivno-resursnih-centriv
МОН затвердило орієнтовний перелік обладнання, яким мають наповнити кабінети інклюзивно-ресурсних центрів.
Міністерство освіти і науки затвердило орієнтовний перелік обладнання, яким мають наповнити кабінети інклюзивно-ресурсних центрів. У списку - мультимедійне обладнання, планшети, інтерактивні сенсорні модулі, меблі, розвиваючі та корекційні дидактичні матеріали тощо. Для придбання цього Уряд виділив на місця близько 100 млн гривень.
“Інклюзивно-ресурсні центри створюють в Україні для того, щоб визначити особливі освітні потреби дітей, надати їм психолого-педагогічну допомогу. Ці центри допомагатимуть забезпечити право кожної дитини на освіту. Адже перед початком навчання фахівці мають визначити, яким чином та за якою програмою мають навчатися діти з особливими освітніми потребами. Крім того, потрібно здійснювати постійний супровід таких дітей, проводити з ними корекційні заняття”, - розповіла генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Лариса Самсонова.
Вона додала, що наразі в Україні вже створено понад 116 ІРЦ, проте загалом їх працюватиме майже 800 по всій країні.
інклюзивне навчанняНадрукувати
На старті реформи Уряд підтримає облдержадімінстрації освітньою субвенцією з державного бюджету, яка передбачає підтримку осіб з особливими освітніми потребами. Її загальний розмір - 560 млн грн. З них 100 млн піде на закупівлю обладнання для оснащення ІРЦ. Подальша підтримка роботи цих кабінетів здійснюватиметься за рахунок обласних бюджетів.
Нагадаємо, що МОН розвиватиме інклюзивну освіту в Україні разом з естонськими експертами - планується запустити спільний проект
https://mon.gov.ua/ua/news/korekcijni-materiali-plansheti-ta-sensorni-moduli-na-obladnannya-kabinetiv-irc-cogo-roku-vitratyat-blizko-100-mln-griven
Орієнтовне наповнювання логопедичного кабінету в ІРЦ
https://vemakids.com.ua/ua/ready-solutions/kabinet-logopeda
Вимоги до приміщення
Площа центру має бути не менше 160 кв. м.
Центри повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.
У таких приміщеннях облаштовуються:
приймальні;
кімнати для надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги;
кабінети проведення групових психолого-педагогічних занять;
кабінет вчителя-логопеда;
кабінет практичного психолога;
кабінет для занять з лікувальної фізкультури;
кабінет для проведення спільних засідань фахівців центру;
кабінет директора центру;
технічні приміщення тощо (детальніше у документі про комплектацію).